مزایای نرم افزار CRM

مزایای نرم افزار CRM

دلیل اصلی ایجاد برنامه های CRM ، آسانتر کردن کار برای صاحبان مشاغل و کارمندان آنها است. در حقیقت، این راهکارهای نرم افزاری در صورت استفاده صحیح می توانند فروش و بهره وری تیم را در کنار سایر شاخص های مهم کاری افزایش دهند. نرم افزار مناسب نه تنها کاهش هزینه‌های کار و زمان صرف شده برای خدمت رسانی به مشتری را در بر دارد، بلکه می‌تواند وجهه بسیار خوبی از تجارت شما را به مشتریان قدیمی و مخاطبان آینده‌تان به نمایش بگذارد.

اطلاعات بیشتر
مزایای نرم افزار CRM
چرا CRM محبوب است؟
چرا CRM محبوب است؟

چرا CRM محبوب است؟

در هر کسب و کاری ارتباط موثر با مشتری‌ ها از اهمیت ویژه‌ ای برخورداره. در واقع هدف هر کسب و کاری ایجاد و نگه داشتن مشتری است. بحث های مربوط به مشتری انقدر مهمه که بحث مفصلی به نام “مدیریت ارتباط با مشتری” یا همون CRM به وجود آمده و قطعا یکی از لازمه‌ های داشتن یک کسب و کار موفق است!

اطلاعات بیشتر

مهمترین ویژگی های CRM

ایجاد سرنخ و پیگیری فروش

CRM با قابلیت پیگیری مشتریان و پیگیری سرنخ ها می تواند باعث صرفه جویی در هزینه ها شود.در صورتی که فرصت های فروش به درستی پیگیری نشوند به راحتی از دست خواهند رفت. CRM به شما نشان خواهد داد که چه زمانی می توانید به مشتریان فعلی خود پیشنهاد محصول و یا خدمت جدیدی ارائه کنید و همچنین به شما کمک می کند تا سرنخ های فروش (مشتریان بالقوه) را تا انجام فروش به خوبی پیگیری نمائید

تقویت ارتباط با مشتری

ایجاد حس اعتماد به گسترده شدن روابط میان مشتری و سازمان کمک می ‎کند. نرم افزار CRM با ذخیره سازی اطلاعات مهم مشتریان در ایجاد حس اعتماد موثر است. اغلب مشتریان، با هر کسب و کاری بیش از یک بار ارتباط برقرار می‎ کنند. بنابراین، بهتر است به منظور مطالعات تحلیلی آتی، تعاملات آنها را ثبت نمائید.

تجزیه و تحلیل یکپارچه

واضح است که داشتن صرفا حجم عظیمی از اطلاعات و داده ها بدون فهم رابطه بین آنها نمی تواند به کسب و کار شما کمکی کند.بنابراین نرم افزار CRM با تجزیه و تحلیل داده ها امکان تصمیم گیری در بخش های بازاریابی و فروش را برای شما فراهم می کند.

دسترسی سریع و آسان به اطلاعات مشتری

مهم ترین کاربرد نرم افزار CRM این است که اطلاعات کمی و کیفی مشتریان را ذخیره و سازماندهی نماید. پس از تماس مشتری با بخش خدمات، نمایندگان شما قادر خواهند بود که به تاریخچه‎ روابط مشتری با کسب و کار شما مراجعه نموده و با صرف زمان اندکی از ارائه‎ واکنش‎ ها و پاسخ ‎های تکراری پرهیز کنند.

بهبود رضایت مشتری

از آن جا که نرم افزار CRM به عنوان ابزاری برای درک بهتر نیازهای مشتری عمل می ‎کند، می ‎تواند در بهبود رضایت مشتریان نیز موثر باشد. با توجه به ذخیره‎ کلیه‎ تعاملات مشتریان در این نرم افزار کارمندان شما می ‎توانند فعالیت‎ های پیشین مشتریان را ارزیابی نموده و بهترین رویکرد را در مقابل آنها برگزینند.

شخصی سازی ارتباطات مشتری

حدود 41 درصد از مشتریان، تنها به دلیل ضعف سازمان‎ ها در امر شخصی سازی، از این سازمان‎ ها روی برمی‎ گردانند. با این حال، نرم افزار CRM تمام اطلاعات مشتریان را در اختیار تیم شما قرار می ‎دهد ، تا بتوانند تعاملات خودتان را با مشتریان را شخصی سازی نمایند.